Nominations sought for next Chancellor of York University

the convocation stage

Dear colleagues,

A committee has been struck to nominate a successor to York’s Chancellor Gregory Sorbara. The committee is inviting the community to submit suggestions of individuals for this important and prestigious position.

The established criteria for the Chancellor of York University are as follows:

“The Chancellor of York University should be a highly esteemed individual who is regarded as a visionary leader able to command the respect of the University community. They should appreciate and embody the core values of the University as set out in York’s Mission Statement. The Chancellor embraces York’s accomplishments and aspirations and carries out the duties of office in a way that enhances the University’s and students’ welfare. With a passion for higher education, they should have the capacity to convey York’s values to the public and to government and to remind the University of the evolving needs and expectations of society. The Chancellor should have the time to confer the University’s degrees at Convocation, to play an active role in the University and to participate in its ongoing life. They should not have been Chancellor of another University nor be in a conflict or apparent conflict of commitment between a duty to York and to another University.”

York’s Mission Statement can be found at:  https://www.yorku.ca/about/mission-and-vision/.

Suggestions, with biographical information if possible, should be forwarded by Dec. 10 to:

Pascal Robichaud, Secretary of the Search Committee
1050 Kaneff Tower, York University,
4700 Keele Street, Toronto,
Ontario M3J 1P3

Or, by email to pascalr@yorku.ca

The committee will consider all suggested names in confidence.

Sincerely,

Pascal Robichaud
Secretary of the Search Committee


Nominations à La Chancellerie De L’université

Cher collègue, chère collègue,

Établit afin de recommander une candidate ou un candidat à la succession du Chancelier de York, l’honorable Gregory Sorbara, le Comité de sélection invite les membres de la communauté universitaire à lui partager le nom de personnes pouvant combler cette importante et auguste fonction.

Les critères de sélection sont comme suit :

« La Chancelière ou le Chancelier de l’Université doit être une personne de haute estime vue et reconnue comme cheffe/chef de file visionnaire pouvant s’attirer le respect de la communauté universitaire. Elle ou il doit épouser les valeurs de l’Université telles que décrites à même l’Énoncé de mandat de York. La Chancelière ou le Chancelier embrase tant les réalisations que les ambitions de York et s’acquitte de ses obligations d’office dans le sens du plus grand bien-être de l’Université et des étudiantes et des étudiants.   Passionné d’enseignement supérieur, elle ou il doit pouvoir communiquer les valeurs de York au grand public et aux gouvernements et rappeler à ce dont la société a besoin et s’attend d’elle.  La Chancelière ou le Chancelier doit être suffisamment disponible pour participer aux cérémonies de graduation et y décerner les diplômes, s’engager auprès de l’Université et activement prendre part à la vie universitaire. Elle ou il ne doit pas avoir été Chancelière ou Chancelier d’une autre université ou être astreint de responsabilités auprès d’une autre université qui sont en conflits avec son rôle à York. »

L’Énoncé de mandat de York est publié ici :  https://www.yorku.ca/about/mission-and-vision/

Toute recommandation, accompagnée autant que se peut par une biographie, doit être soumise au plus tard le vendredi 10 décembre 2021 à :

Pascal Robichaud, Secrétaire du Comité de sélection
1050 Kaneff Tower, York University,
4700 Keele Street, Toronto, Ontario
M3J 1P3; courriel: pascalr@yorku.ca

Le Comité étudiera les recommandations en stricte confidentialité.

Sincères salutations,

Pascal Robichaud,
Secrétaire du Comité de sélection