Multi-campus positioning online survey starts March 31

Keele campus Fall image showing the Bergeron Centre for Engineering Excellence

The following is a message to the University community from York President and Vice-Chancellor Rhonda L. Lenton and Chief Communications & Marketing Officer Susan Webb:

La version française suit la version anglaise.

Dear Colleagues,

In September 2020, we launched our first-ever York University brand strategy, which captures our distinctive identity as a high-quality, research-intensive university committed to driving positive change for our students, our communities and the world around us. Underpinned by our University Academic Plan, Strategic Research Plan and other foundational planning documents, the brand strategy serves as an authentic and differentiated expression of our shared sense of purpose and identity.

As we consider all aspects of who we are as a community, there is an opportunity to understand how our campuses and other key locations support the overarching institutional positioning of “positive change.” Over the years, York has evolved into a multi-campus, multi-location university. From our original Glendon and Keele campuses, we have expanded locally into our downtown locations, where we offer executive education and professional development courses, and globally into our Costa Rica EcoCampus and Schulich MBA centre in Hyderabad, India. With our new Markham Centre Campus opening its doors in 2023, we want to be purposeful in how we communicate the synergies and benefits of our campuses to all our audiences.

Our University Brand & Marketing team is looking for your input to help inform our plans for positioning our multiple campuses and locations.  We will also be seeking the views of current students and our alumni.

This short survey launches today and will be available until April 12.

Take the survey in English

Take the survey in French

We hope to hear from as many members of our community as possible so that we can benefit from a diverse range of perspectives.

Warm regards,

Rhonda L. Lenton
President and Vice-Chancellor 

Susan Webb
Chief Communications & Marketing Officer
Communications & Public Affairs Division


Lancement du sondage en ligne sur le positionnement multicampus

Chers collègues,

En septembre 2020, nous avons introduit la toute première stratégie de marque de l’Université York qui reflète notre identité unique en tant qu’université de grande qualité, axée sur la recherche et engagée envers la création de changements positifs pour nos étudiants, pour nos communautés et pour le monde qui nous entoure. S’appuyant sur le Plan académique de l’Université, sur notre Plan de recherche stratégique et sur d’autres documents fondamentaux de planification, cette stratégie de marque est l’expression authentique et différenciée de notre vocation et de notre identité communes.

Cet examen des aspects de notre identité en tant que communauté nous donne l’occasion de comprendre le rôle de nos campus et d’autres emplacements stratégiques dans notre orientation institutionnelle globale envers des « changements positifs ». Au fil des années, York est devenu une université multicampus et multisites. Nos deux campus initiaux étaient les campus Glendon et Keele. Par la suite, nous nous sommes implantés au centre-ville de Toronto, où nous proposons aujourd’hui des cours de formation des cadres et de développement professionnel, puis à l’échelle internationale avec notre éco-campus au Costa Rica et le centre Schulich MBA à Hyderabad, en Inde. Avec l’ouverture de notre nouveau campus Markham Centre en 2023, nous souhaitons communiquer de manière ciblée les synergies et les avantages de nos campus à tous nos auditoires.

L’équipe chargée de la marque et du marketing de l’Université sollicite vos commentaires afin d’orienter nos plans de positionnement multicampus et multisites. Nous solliciterons également la perspective des étudiants actuels et de nos diplômés.

Vous avez jusqu’au 12 avril pour répondre à ce sondage.

Remplir le sondage en anglais

Remplir le sondage en français

Nous espérons recueillir les témoignages du plus grand nombre possible de membres de notre communauté afin de bénéficier d’un large éventail de points de vue.

Cordialement,

Rhonda L. Lenton
Présidente et vice-chancelière 

Susan Webb
Dirigeante principale des communications et du marketing
Division des communications et des affaires publiques