President to host virtual town hall meeting, April 2

President and Vice-Chancellor Rhonda L. Lenton extends the following invitation to the University community:

I would like to invite you to a Virtual Town Hall taking place on Thursday, April 2.

During challenging and anxious times, it is good to come together as a community and discuss the path forward. The Virtual Town Hall is an opportunity for students, faculty and staff to ask questions about the University’s evolving response to COVID-19 in terms of your academic, research and professional work.

Date: Thursday, April 2
Time: 3 to 4 p.m.
Link to Zoom Webinar: https://yorku.zoom.us/j/454173358
Link to Livestream: https://conversations.info.yorku.ca/

Please submit your questions in advance using this form. During the event, please use the email conversations@yorku.ca.

I will be joined at the Virtual Town Hall by Vice-President Academic and Provost Lisa Philipps, Vice-President Finance and Administration Carol McAulay, Interim Vice-President Research and Innovation Rui Wang, Vice-President Advancement Jeff O’Hagan, and Vice-President Equity, People & Culture Sheila Cote-Meek, who will help me address your questions.

We will be hosting this town hall via the video conferencing platform, Zoom Webinar. You can learn about downloading and using Zoom here. The webinar can accommodate 3,000 viewers, so should we reach that maximum or should you prefer an alternative, the webinar will also be livestreamed on the Town Hall website.

In the meantime, please know that the latest community updates, resources, and answers to frequently asked questions can always be found on our COVID-19 website.

I look forward to your questions, and we look forward to connecting with you on April 2.

Sincerely,

Rhonda L. Lenton, PhD
President & Vice-Chancellor


Joignez-vous à notre conversation communautaire virtuelle le mercredi 1er avril

J’aimerais vous inviter à la conversation communautaire virtuelle qui aura lieu le jeudi 2 avril.

Dans les moments difficiles et angoissants, il est bon de se rassembler en tant que communauté et de discuter de la voie à suivre. La conversation communautaire virtuelle est une occasion pour les étudiants et les membres du corps professoral et du personnel de poser des questions au sujet de la réponse de l’Université à la COVID-19 du point de vue des études, de la recherche et du travail professionnel.

Date : jeudi 2 avril 2020
Heure : 15 h à 16 h
Lien pour le webinaire Zoom : https://yorku.zoom.us/j/454173358
Lien la diffusion en direct : https://conversations.info.yorku.ca/

Veuillez envoyer vos questions à l’avance à l’aide de ce formulaire. Durant l’événement, veuillez utiliser le courriel : conversations@yorku.ca.

Je serai accompagnée de la rectrice et vice-présidente aux affaires académiques, Lisa Philipps, de la vice-présidente aux finances et à l’administration, Carol McAulay, du vice-président par intérim à la recherche et à l’innovation, Rui Wang, du vice-président à la promotion, Jeff O’Hagan, et de la vice-présidente de l’équité, des personnes et de la culture, Sheila Cote-Meek, qui m’aideront à répondre à vos questions.

Cette conversation communautaire aura lieu grâce à la plateforme de vidéoconférence Zoom Webinar. Vous pouvez télécharger et utiliser Zoom ici. Le webinaire peut accueillir 3 000 personnes; si nous dépassons ce maximum ou si vous préférez un autre format, le webinaire sera également diffusé en direct sur la chaîne YouTube de l’Université York.

Entre-temps, vous pouvez trouver les dernières mises à jour, ressources et réponses aux questions fréquemment posées sur notre site Web COVID-19.

J’attends vos questions avec impatience et je me réjouis de prendre contact avec vous le 2 avril.

Sincères salutations,

Rhonda L. Lenton, Ph. D.
Présidente et vice-chancelière